SZÉCHENYI 2020
MOLTECH AH Kft. exportértékesítés növelése új és meglevő piaci megjelenés biztosításával
Kedvezményezett neve: MOLTECH AH Anyagmozgatás- és Hajtástechnikai Korlátolt Felelősségű Társaság
Projekt címe: MOLTECH AH Kft. exportértékesítés növelése új és meglevő piaci megjelenés biztosításával
Szerződött támogatás összege:
Támogatás összege (Ft) 4 498 875
Összköltség (Ft) 9 127 479
Támogatás mértéke (%-ban): 50 %
Projekt befejezési dátuma: 2015.12.21.
Projekt azonosító száma: GINOP-1.3.1-14-2014-00018
Projekt bemutatása:
A Moltech Anyagmozgatási és Hajtástechnikai Kft. Jogelődje 1992-ben alakult. Alapvetően egy kereskedelmi profilú vállalkozásból fejlődött nagy hozzáadott értékkel előállító vállalkozássá az elmúlt 20 évben. A Cég mindig rugalmasan tudott reagálni az állandó piaci változásokra. Projekt is ezt az alkalmazkodást hivatott elősegíteni, a társaság már meglévő külpiaci értékesítésének pozíciót javítja. Cégünk fő tevékenysége a kitűnő minőségű, egyedi tervezésű, kis- és közepes sorozatú termékek rövid határidejű gyártása az anyagmozgatás és hajtástechnika területén. Gyártási palettánk az anyagmozgató gépekben alkalmazott szállítóhevederektől kezdve, a raklapmozgató rendszerek görgőin át, a legkülönbözőbb berendezésekben található hajtószíjakig terjed. A Cég alapításától kezdve növekszik. Az alapításától kezdve, 1992 óta magyar magánszemélyek tulajdonában van, akik mind a mai napig részt vesznek a napi operatív munkában. Alkalmazott létszámunk 32 fő, melyből kettő csökkent munkaképességű kollégának is munkahelyet biztosítunk. Termékeinket 25 országban, négy kontinensre exportáltuk. A társaság árbevétele 2013 évben 536 millió Ft, ami 142.906.000 Forinttal magasabb, mint a bázis évben (2012 évi). A teljes külpiaci export nettó árbevétel (ami tartalmazza az uniós és unión kívüli árbevételt is): 132.978.000 Ft belföldi értékesítés 109.487.000 forinttal, az export értékesítés 33.419.000 forinttal magasabb, mint egy éve. Az árbevétel területi megoszlása: belföldi értékesítés 37%-os növekedés után: 403.938.000 forint, közösségen belül értékesítés 15%-os növekedés után: 80.054.000 forint. Unión kívüli értékesítés 77%-os emelkedést után: 52.925.000 forint. A teljes árbevétel 25%-a a külpiaci nettó árbevétel.
A társaság kiemelt stratégiai célja a teljes külpiaci export nettó értékesítés százalékos arányának növelése a teljes árbevételhez képest. A 2013 évben ez az arány 24,8%. A pályázat kiírással összhangban a Moltech Kft. célja magasan feldolgozott, végfogyasztására szánt termékekkel kíván megjelenni a külpiacokon. A távol-keleti árudömping ellenére kis- és közepes sorozatú termékekre és professzionális összeállított komplex szállítószalag rendszerek megépítésére jelentős igény merült fel, melyek gyors, pontos kiszolgálásával magasabb értékesítési árat lehet elérni. Az elmúlt évek értékesítési gyakorlat és a különböző rendezvényeken/kiállításokon tapasztalt érdeklődések alapján jelentős igény van komplex faipari feldolgozásra alkalmas szállítószalagokra továbbá olajiparban használatos alkatrészek gyártására. Ezt a piaci rést kihasználva speciális gyártású csúcstechnológiát képviselő ékszíjak gyártása, értékesítése, értékesítése indult meg. Európában a legnagyobb és legrugalmasabb ékszíjgyártó technológiánkkal képesek vagyunk akár néhány óra alatt kitűnő minőségű ékszíjakat gyártani. A magas minőséget egy csúcstechnológiát képviselő számítógép vezérelt egyedi fejlesztésű technológia biztosítja. Az így előállított ékszíjakat STARKLINE® márkanéven hozzuk forgalomba. A STARKLINE® ékszíjak alapanyaga nem vulkanizált gumiiparban újdonságnak számító és rohamosan terjedő TPR gumiból készülnek. Az ékszíjgyártás és a görgő gyártásunk lehetővé tette komplex szállítószalag rendszerek gyártását is.
A stratégia első elemeként meghatároztuk azokat az országokat, ahol az előzetes igényfelmérés alapján az export értékesítés növekedhet. Ezek az országok: Ausztria, Németország, Svájc, Hollandia, Belgium továbbá az ország keleti nyitásának megfelelő Azerbajdzsán.
A projekt keretében, ezért megjelentünk az alábbi nemzetközi vásárokon:
- LIGNA 2015 Nemzetközi Faipari Kiállítás Hannover, Németország (2015.05.11-2015.05.15)
- WOOD-Tec 2015 Nemzetközi Faipari Kiállítás Bruno, Csehország (2015.10.20-2015.10.23)
- International Cable&Connectivity Symposium 2015. kiállítás Sao Paulo, Brazília (2015.10.06-2015.10.08)
Célkitűzés:
A projekt hatására a nettó export árbevétel a bázis évhez képest évenként minimum10%-os növelése. Közvetve (disztribútori szervezeten keresztül, beszállítóként) vagy közvetlenül németországi, belgiumi és ausztriai piacon való megjelenés a 2015. évben, továbbá elkövetkező években. A projekt keretében kiállítási kampány koncepció elkészítése és marketing kommunikációs program
Eredmény:
- A piackutatással megbízott partnerünk anyanyelvi szinten beszél angol, német és holland nyelven. Az Ő közreműködésének, a kiállításokra összeállított marketing anyagnak, valamint a személyes kapcsolattartásnak köszönhetően új, potenciális ügyfelek jelentek meg, bővítve ezzel a már meglévő adatbázisunk.
- A megcélzott belga, holland, német, osztrák, svájci területen potenciális célcsoport számára elérhetővé vált cégünk termékei a http://www.v-belt.eu/ honlapon keresztül.
- A Starkline® ékszíjak weboldalának http://www.v-belt.eu/ német nyelvű célterület igényeinek megfelelő változata elkészült.
- A felhasználók számára ehhez szükséges adminisztrációs és fordítási felületek kialakításra kerültek, valamint meglevő tartalmak aktualizálva lettek.
- Eredmény: http://www.v-belt.eu/ német nyelvű honlap, célterület igényeinek megfelelő változatának tovább fejlesztése.
- A Starkline® ékszíj kitűnően alkalmas faipari alkalmazásra, valamint olajipari berendezésekben is alkalmazni lehet erőátvitelre. Eredmény faipari és olajipari megrendelések tervezetten az ékszíj üzletág export árbevétel (beleértve Uniós értékesítés) 10%-kal növekedik.
- A növekvő vevő igények és speciális területek bevonása az ékszíj üzletágba a távlati tervekben szerepel a folyamatos termékfejlesztés.